ADOBE MAX
世界有数のクリエイティブ・ソフトウェア企業であるアドビは、ミケーラ・ピッキに2018年のクリエイティブ・カンファレンス「Adobe MAX」のアイデンティティーのためのイラストレーション制作を依頼した。
世界中からクリエーターが集まり、14,000人以上の参加者がロサンゼルスのカンファレンスセンターに集まり、クリエイティブなトーク、ワークショップ、アドビの最新の製品イノベーションに関する基調講演が行われました。
ミケーラは、田島貴男の『Night Stroll』にインスパイアされた3本のビデオのうちの1本のために、ベクターイラストの制作を依頼された。3本の映像はそれぞれ、動物やオブジェなど、ロサンゼルスのダウンタウンの継ぎ目からしみ出す異世界の生き物を追ったもので、荒涼とした通りを照らし、街の布地と戯れる。
Adobe, the world’s leading creative software company, commissioned Michela Picchi to create illustrations for the identity of their 2018 creative conference Adobe MAX.
Attracting creatives from across the globe, over 14,000 attendees descended on the Los Angeles Conference Centre for creative talks, workshops and keynote speeches on Adobe’s latest product innovations.
Michela was commissioned to create vector illustrations for one of a set of three videos inspired by Tao Tajima’s Night Stroll. Each of the three films follows animals, objects and other worldly creatures seeping through the seams of downtown LA, lighting up desolate streets and playing with the fabric of the city.
3作品とも、ベクター・アート、実写映画、モーション・グラフィックスを融合させたアドビ・ソフトウェアの能力が発揮され、ありふれたシーンが魅力的なストーリーに生まれ変わった。ミシェーラのイラストは、彼女の大胆な色彩パターンとキメラ的なキャラクターやパターンをLAのストリートにもたらし、ブリーフに完璧にマッチしていた。
Each of the 3 films showcased the capabilities of Adobe’s software fusing vector art, live action film and motion graphics, transforming mundane scenes into beguiling stories. Michela’s illustrations were perfectly suited to the brief bringing her bold colour pattern and chimerical characters and patterns to the streets of LA.
“私たちアーティストがクリエイティブな目的のために日々使用する素晴らしいソフトウェアを開発する世界的に有名なブランドとコラボレーションできたことを光栄に思います。私のイラストがロサンゼルスの街頭でフィルムに命を吹き込まれ、会議場のあちらこちらで目にすることができたのは驚きでした。”
— Michela Picchi
“I was honoured to collaborate with world renowned brand that develops amazing software that we artists use daily for creative purpose. It was amazing to see my illustrations come to life in the film on the streets on LA and then to see them all over the conference centre.”
— Michela Picchi
Adobe MAXは2018年11月に東京で開催され、ミケーラのビジュアルは日本版の基調講演のイントロダクション用に新しい映像に生まれ変わりました。色彩と創造性に溢れたミケーラのイメージは、他のイラストやイルミネーションと戯れ、カンファレンスのトーンを決定づけた。
Adobe MAX travelled to Tokyo in November 2018, where Michela's visuals were reimagined in to a new film for the introduction to the Japanese edition's keynote speech. A riot of colour and creativity Michela's imagery jostles and plays with other illustrations and illuminations setting the tone for the conference.