MARVIS

MARVEL YOUR ROUTINE

変態消防士から歯磨き粉スキーまで、PockoはMarvis Toothpasteの新しいキャンペーン「Marvel Your Routine」のコラボレーションに招かれ、ブランドの遊び心溢れるエッセンスを取り入れた。

Le Pubと密接に協力し、ポッコはこのアニメーション制作に命を吹き込んだ。私たちは、それぞれユニークなスタイルを持つさまざまなイラストレーターやアニメーターと協力しました。世界各地から集まったイラストレーターやアニメーターたちが、それぞれのストーリーを持ち寄るように促しました。

From kinky firemen to toothpaste skis, Pocko was invited to collaborate with Marvis Toothpaste on their new irreverent campaign, ‘Marvel Your Routine’, capturing the playful essence of the brand. 

Working closely with Le Pub, Pocko brought this animation production to life. We joined forces with a range of Illustrators & animators, each with a unique style. All from different parts of the world, and encouraged to bring their own stories to the table.

その目的は、新鮮な視点を提供することで、口腔衛生が平凡な作業であるという考えを払拭することだった。異なる才能を持つ5人のアーティストを一堂に集めることはエキサイティングな挑戦だったが、ポッコは熱意をもってそれに取り組んだ。

ポッコは各イラストレーターを指導し、コンセプトとアイデア出し、ディレクターズ・トリートメント、キャラクター開発、アニマティクス、カラーパレット開発、ラフ・アニメーション、そして最終的なアニメーションを制作した: 「Marvisは日常を非日常に変える」。

このキャンペーンは、『Little Black Book』、『Ads of the World』、『Shots』で紹介された!

The aim was dispel the idea that oral hygiene is a mundane task, by offering a fresh perspective. Bringing 5 different talented artists together was an exciting challenge, but one that Pocko rose to with enthusiasm.

Pocko guided each illustrator through concept & ideation, director’s treatments, character development, animatics, colour palette development, rough and final animations – all to convey one simple message: “Marvis turns the mundane into extraordinary”. 

The campaign has been featured in Little Black Book, Ads of the World and Shots!

5つの異なるフレーバーに焦点を当て、それぞれのアーティストがこのメッセージを表現するために異なる旅に出た。

日本人イラストレーターの蕪木佐和子氏は、小生意気でウィットに富んだタッチで、ジャスミンとホワイトニングのフレーバーのエッセンスを、彼女の特徴である遊び心と意外性のある切り替えで表現した。

一方、イタリア人のセバスティアーノ・フォッサーリは、絵画的で質感のあるスタイルで、甘草フレーバーを贅沢な消防士の思いがけない宇宙旅行へと変身させた。

ポッコの一人、フランス人のシモン・ランドレンは、山の冒険でストロングミントのフレッシュさをアピールしている。

With a focus on 5 different flavours, each artist went on a different journey to encapsulate this message. 

Sawako Kabuki, Japanese illustrator, with her cheeky and witty touch, captured the essence of the Jasmine and Whitening flavours, using her recognisable playful and unexpected transitions.

Whilst Italian Sebastiano Fossali, used his painterly and textured style to turn the liquorice flavour into an extravagant fireman’s unexpected journey through space. 

One of Pocko’s own, French Simon Landrein promotes the freshness of Strong Mint with a mountain adventure. 

Pockoの長年の制作パートナーであるアニメーションスタジオ、AWOLFFは、これらの複雑でユニークなアニメーションを1つの30秒のマッシュアップにすることに取り組みました。マッテオ・マンズィーニ(AWOLFF創設者兼クリエイティブ・ディレクター)と協力しながら、私たちは、あるフレーバー(したがって、あるスタイル)から別のフレーバーへ、シームレスで無理のない方法で移行する方法について、複数のアイデアを思いついた。

ルーティンワークはつまらない。だからこそ、私たちにはちょっとした驚きが必要なのです。さあ、あなたは人々に叫びまくることができる。あるいは、Marvisの無限の、カラフルな、驚異の歯磨き粉シリーズを試してみるのもいい。あなたの日常に驚きを与えるために必要なのは、ひと絞りだけ!

Animation studio, AWOLFF, long-standing Pocko production partner, worked on bringing all these intricate and unique animations into one 30-second mash-up. Working with Matteo Manzini (AWOLFF Founder & Creative Director), we came up with multiple ideas for how to transition from one flavour, (therefore one style), to another in a seamless and effortless way.

We know, routine is boring. That’s why we all need a bit of marvel. Now, you can go around screaming at people. Or you can try Marvis’ infinite, colorful, marvelous range of toothpastes. All you need is a squeeze to marvel your routine!

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