BROSMIND

Illustration, Installation

Brosmind (ブロスマインド)はバルセロナを拠点とする、フアンとアレハンドロ・ミンガロの兄弟によるクリエイティブ・デュオ。2人のクリエイティブな関係は、スペインの小さな町で幼少期を過ごし、マンガを描いたり、おもちゃの乗り物を作ったり、両親のビデオカメラでアクションムービーを撮ったりと、数え切れないほどの時間を過ごしたことから始まりました。バルセロナのエリサバ・デザイン・スクールを卒業後、彼らは共通の情熱を融合させ、多分野にまたがるスタジオ「ブロスマインド」を設立。

強いユーモアのセンスと細部にわたる細やかな仕事を特徴とする独特のスタイルで国際的な評価を得ています。2Dイラストレーション以外にも、受け手と彼らの作品の境界を壊すことにエキサイティングさを見いだし、インタラクション、インスタレーション、彫刻なども彼らの作品に重要な役割を果たしています。

クライアント実績には Apple, Adidas, Coca-Cola, Google, Nike, Ray-Ban, The New York Times Magazine, National Geographic, Land Rover, Pepsi, Facebook, Honda, 東洋スチールなど一流ブランドや企業が名を連ねています。

Brosmind is a creative duo based in Barcelona, founded by brothers Juan and Alejandro Mingarro. Their creative partnership began early in their childhood in a small town in Spain, where they spent countless hours drawing comics, building vehicles for their toys, and shooting action videos with their parents' camcorder. After graduating from the Elisava School of Design in Barcelona, they combined their shared passions into the multidisciplinary studio Brosmind.

They have gained international recognition for their distinctive style, characterized by a strong sense of humor and meticulous attention to detail. Beyond 2D illustration, they find it exciting to break the boundaries between the audience and their art, which is why interaction, installation, and sculpture play a significant role in their work.

Among their clients are prestigious brands and companies such as Apple, Adidas, Coca-Cola, Google, Nike, Ray-Ban, The New York Times Magazine, National Geographic, Land Rover, Pepsi, Facebook, Honda, TOUS, Gillette, HP, Oreo, Vogue Taiwan, Mobile World Congress, FNAC, Mailchimp, Phish, Süddeutsche Zeitung, Le Monde, Bicycle, TOYO Steel, and Hypergames.

Previous
Previous

Pablo Pasadas - Illustration

Next
Next

Seo Hyojung - Digital / Experiential