SEO HYOJUNG

Digital/Experiential

ソヒョは、インスタレーションやパフォーマンスをベースに、日常にあるものをメディア・テクノロジーと組み合わせ、普通のものを新しい方法で知覚できるようにする作品を生み出してきた。またメディア・リテラシー教育プログラムにも関心を向け、クリエイティブ・コンピュテーション(コンピューティングと芸術表現を組み合わせた分野)の授業を通して、コーディングのさまざまな可能性を探るプロジェクトを進めている。さらに最近では、日々のコーディングの実践をジェネラティブアートへと広げている。数学的に想像された形や自然からインスピレーションを得て、さまざまなアニメーションを制作している。

韓国国立歴史博物館(ソウル)、ケリー・センター(杭州)、テン・スクエア(シンガポール)、Hoog Catharijne(ユトレヒト)、恵比寿ガーデン(東京)、仁川国際空港などの屋外広告にも採用されている。また、Demo Festival(2022)、D:Art Festival(2022)、Asia Triennial Manchester(2011)、Seoul Mediacity Biennale(2008)、Gwangju Design Biennale(2007)、神戸ビエンナーレ(2007)、大垣ビエンナーレ(2006)、SIGGRAPH(2006)などのイベントにも参加。

Seohyo has practiced a form of installation and performance-based work combining common everyday objects with media technology to render them unfamiliar, allowing us to perceive ordinary things in new ways. She has turned her attention to media literacy education programs, pursuing projects to explore the different possibilities of coding through a Creative Computation class. More recently, she has expanded her daily coding practice to generative art, which she started as a way to encourage herself during the pandemic. She creates a variety of animations, either mathematically imagined shapes or taking inspiration from nature.

These works have also been featured on urban billboards at the Korea National Museum of History (Seoul), Kerry Center (Hangzhou), Ten Square (Singapore), Hoog Catharijne (Utrecht), Ebisu Garden (Tokyo), and Incheon International Airport. She also has taken part in events such as Demo Festival(2022), D:Art Festival(2022), the Asia Triennial Manchester(2011), the Seoul Mediacity Biennale(2008), the Gwangju Design Biennale(2007), the Kobe Biennale(2007), the Ogaki Biennale(2006), and SIGGRAPH(2006).

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