LABO ART
素晴らしい才能を持ち、長年Pockoのフォトグラファーとして活躍している浜田京子が、このほどLABO.ARTの2020年春夏コレクションを撮影するために招かれ、ルックブックに大胆な新風を吹き込んだ。LABO.ARTの次シーズンのルックブックのために、Kyokoは日本の伝統にちなんだ折り紙のテクニックと、彼女の印象的な静物画の感性を見事に融合させた。Kyokoは、LABO.ARTの服を一枚の紙を折るように大胆に折り、色彩豊かな背景の上に並べ、質感や幾何学的な形を試行錯誤しながら、遊び心あふれるイメージを作り上げた。
デザイナーのルドヴィカ・ディリグは、2006年にミラノでレーベルLABO ARTを立ち上げた。建築家一家で育ったルドヴィカのLABO.ARTは、ライン、ボリューム、幾何学を通してシンプルな建築の原理を伝え、最終的に冷静でミニマルな美学を生み出している。
The wonderfully talented and long-standing Pocko Photographer, Kyoko Hamada was recently invited to photograph LABO.ART’s Spring/Summer 2020 collection for a bold new take on a lookbook. For the labels upcoming seasons lookbook, Kyoko beautifully merged Origami techniques (a nod to her Japanese heritage) with her striking still life sensibilities. Kyoko decisively folded the LABO.ART garments like you would a sheet of paper and laid them on coloured backdrops to create playful images experimenting with texture and geometric shapes.
Designer Ludovica Diligu launched her label Labo Art in 2006 in Milan. Growing up in a family of architects, Ludovica’s LABO.ART communicates simple architecture principles through lines, volumes and geometry, ultimately creating a sober and minimal aesthetic.
初めてLabo.Artの服を見たときから、彼らの作品を使って折り紙のようなオブジェを作りたいと思った。美しい豊かな色彩と、思慮深く裁断され縫い合わされた生地にインスピレーションを受けました。
— Kyoko Hamada
“From the very first time I saw Labo.Art’s clothes, I wanted to create origami like objects using their pieces. The beautiful rich colours and the way the fabrics were thoughtfully cut and sewn together inspired me.”
— Kyoko Hamada
クライアントのために撮影する場合、完全な自由というのは難しいものだ。アイデアを考え、撮影を計画する過程で、私はアートディレクターとスタイリストの役割を担っていることに気づきました。
— Kyoko Hamada
“When shooting for clients, total freedom can be a challenge. During the process of coming up with ideas and planning the shots, I found myself in the role of Art Director and Stylist.”
— Kyoko Hamada
ドキドキしながらも、スタイリングにどれだけ多くのことが必要かを過小評価していたことにすぐに気づいた。私が心がけていたのは、素材に敬意を払うようにすること、つまりオリジナルの形、色、そして生地がどのようにふるまいたいかを大切にすることでした。もちろん最も重要なのは、最終的な写真で服が美しく見えるようにすることだった。
— Kyoko Hamada
“Though thrilled, I soon found that I had been underestimating how much goes into styling. What I tried to keep in mind was to make sure to respect the ingredients; the original shapes, the colours, and the way fabric wants to behave. Most important, of course, was to make sure that the clothes looked great in the final shots.”
— Kyoko Hamada