MAD PERROS
那須塩原市街地に1号店をオープンするニューヨークスタイルのピッツェリアという新しいコンセプトのブランディングとコミュニケーションツールの開発を、Pockoに依頼しました。PockoのMarco Oggian氏は、力強くも親しみやすいグラフィックスタイルと、キャラクターイラストレーションを重視したデザインで、この要件に完璧に合致しました。
ロゴと書体が制作され、その後、クリエイティブディレクターのNicola Schwartz氏がMarco氏と共に現地に赴き、ピッツェリアのデザインと壁面塗装を行いました。そのストーリーは以下をご覧ください。
Pocko was approached to develop the branding and the communication tools for a new concept of NY style pizzeria opening the first branch in downtown Nasushiobara. Pocko’s own Marco Oggian fit the brief perfectly with his strong yet friendly graphic style and emphasis on character illustration.
A logo and typeface were created and then our Creative Director, Nicola Schwartz flew out with Marco where they designed and painted the walls of the pizzeria. Check out the story below:
店名(Mad Perros Pizza)は料理とは関係なく(メキシコ人ではなく!)日本人であるクライアントのエスプリを反映したものです!このエスプリを表現することは、ピザとロックンロールへの愛を表現することであり、子供向けの雰囲気でありながらも、大人たちを釘付けにしました。
The name of the restaurant (Mad Perros Pizza) has nothing to do with the food but is a reflection of the ethos of the client who is Japanese, not Mexican! Capturing this ethos meant expressing a love of pizza and rock-n-roll but with a kid-friendly vibe that was also cool enough for young adults too.


















“Mad Perrosはピザを売るのではなく、退屈な日常からの脱出を提供するものです。ポコはそのコンセプトをよく理解し、クリエイティブな結果は私たちの予想をはるかに超えるものでした。”
“Mad Perros is not about selling Pizza, its about providing an escape from the boredom of daily life. Pocko understood well the concept and the creative results are far more than we ever expected.”
“壁画を通して、マド・ペロス・プロジェクトの真髄を表現したかった。その背後には真のコンセプトと哲学があり、それを壁に描き出すことができたと思う。”
— Marco Oggian
“Through the mural, I wanted to represent the true essence of the Mad Perros project –a company that does not just sell pizza. There is a real concept and philosophy behind it all and I think I was able to capture this and illustrate that vision on the walls.”
— Marco Oggian