PRADA
2019年春、Bijou Karmanは高級ファッションブランド、プラダとのコラボレーションに招待された。SS20アイウェア・コレクションのプロモーションに使用される一連のイラストを手がけた。
彼女の紛れもなくクールな300ポラロイド・プロジェクトをインスピレーションに、ビジュは大胆なパターンのイラストを制作した。このイラスト入りデジタルフレームは、プラダのSS19 Disguiseサングラスの新シリーズをソーシャルメディア・プラットフォームで宣伝するために制作された。
BijouKarmanのクリエイティブなレンズを通して、評判の高いブランドのSS19キャンペーンと交流する機会を提供しました。
プラダのDisguiseキャンペーンに合わせて、ManrepellerはチームのメンバーにプラダのSS19サングラスをかけ、ポーズをとってもらい、その人の個性を最もよく表す表情を提供した。Bijouはさらに、プラダのスタイリッシュなフレームを意識してこれらのイメージを解釈し、9枚の遊び心あふれるイラスト入りポラロイドを制作し、ウェブサイトやソーシャルメディア・プラットフォームの記事と並べた。
Back in Spring 2019 Bijou Karman was invited to collaborate with luxury fashion house, Prada. Working on a series of illustrations which would be used to promote their SS20 eyewear collection.
Taking her undeniably cool 300 Polaroids project as inspiration, Bijou created bold patterned illustrations which can be downloaded as Instagram story filters via the Unfold App. The illustrated digital frames were created in order to promote Prada’s new range of SS19 Disguise sunglasses across social media platforms whilst giving the fashion savvy an opportunity
to interact with the reputable brands SS19 campaign as seen through Bijou Karman’s creative lens.
To coincide with the Prada Disguise campaign, Manrepeller had members of their team put on the SS19 Prada shades and pose, serving up facial expressions which best described their personality. Bijou then had the further challenge of interpreting these images with Prada’s stylish frames in mind, creating nine playful illustrated polaroids to sit alongside articles on their website and social media platforms.
“サングラスは人を寄せ付けないし、目を合わせたくない気分のときに、余計な防御をすることができる。セレブはパパラッチを避けるために、普通の人は日焼けを避けるために使う。サングラスは盾であり、アクセサリーでもある。サングラスは、私たちが世間に何を見せたいのか、何を知ってほしいのかを伝えるために、多くのことをすることができる。”
— Manrepeller
“Sunglasses can keep people out, an extra layer of protection when you’re simply not in the mood for eye contact. Celebrities use them to avoid the paparazzi; normal folks use them to avoid sun damage. They are both shield and accessory. Sunglasses can do so much to telegraph what it is we want the world to see or know about us.”
— Manrepeller
“プラダの新しいアイウェアセレクションを身につけたManRepellerチームが、ポートレートシリーズの主人公。それぞれの表情が、アーティストのビジュ・カルマンによるカラフルなグラフィックによって、多面的な個性を際立たせている。”
— PRADA
“The ManRepeller team wearing the new Prada eyewear selection is the protagonist of a series of portraits. Each with their own facial expressions communicates a multifaceted personality highlighted by the colourful graphics by artist Bijou Karman.”
— PRADA