VICE

LOGO ANIMATED ID

VICEはアルディラ・プトラに、VICEの幅広いクリエイティビティをグローバルに紹介するVICEロゴアニメーションIDの短編制作を依頼、現在VICE TVで放映されています。

このアニメーションは「90年代のダークサイド」をテーマにしており、ポップカルチャーが煌めいていた時代やトレンド、パーソナリティの魅力を通して90年代の魂を明らかにしています。  

VICE approached Ardhira Putra to create a short VICE Logo Animated ID to showcase the wide range of creativity across VICE globally. The short film already airs on VICE TV.
The animation is themed around "Dark Side of the '90s," revealing the soul of the 90s through captivating pop culture moments, trends, and personalities.

「Vice のタイトル・アイデントの制作に携わりました。Viceから “Dark Side of the 90s”というシリーズを紹介されたとき、90年代に育ち、そのポップカルチャーからインスピレーションの大部分を得ていた私にとって、深く共鳴するものでした。私はまず、カードや雑誌のコレクションからハンディカムやレトロゲーム機まで、90年代の品々に没頭することから始めました。これらの品々を探求しながら、私にとって個人的に重要な意味を持つシーンを作ることを目指しました。その中でひときわ目を引いたのがテレビ。90年代、テレビは視聴者への一方通行のコミュニケーション・メディアとして機能し、娯楽から潜在的なプロパガンダまで、さまざまな感情を呼び起こした。テレビ画面、つまりLEDスクリーンは、90年代のエンターテインメントにおいて中毒的で催眠術のような魅力を持ち、視聴者を魅了しました。その結果、テレビ画面は、私がデザインした『Vice』の広告の焦点となったのです。」

Ardhira Putra

“I worked on creating the title idents for Vice, which is a project I've always dreamed of. When Vice introduced me to their series 'Dark Side of the 90s,' I felt it resonated with me deeply as I grew up in the 90s, drawing most of my inspiration from its pop culture. I began by immersing myself in 90s objects, from a collection of cards and magazines to a Handycam and retro game console. Exploring these items, I aimed to create scenes that held personal significance to me. Among these objects, the television stood out. In the 90s, television served as a one-way communication medium to the audience, evoking a mix of emotions from entertainment to potential propaganda. The TV screen, or LED screen, held an addictive and hypnotic allure in 90s entertainment, captivating viewers. Consequently, the TV screen became the focal point of my design for the Vice idents.”

Ardhira Putra

Previous
Previous

APPLE

Next
Next

AMAZON MUSIC